INFORMACJE GRUPOWE
WYPRAWKA
Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
bardzo prosimy wyposażyć dzieci w:
- wypełnione i dostarczone do przedszkola dokumenty, (wzory na stronie przedszkola),
- poduszkę typu jasiek z poszewką max. 40×40 (podpisaną!),
- pastę i szczoteczkę (wszystko podpisane),
- kapcie na gumowej podeszwie,
- worek z zapasowym ubraniem (podpisany),
- worek ze strojem gimnastycznym (biała koszulka, spodenki),
- teczkę z gumką na prace plastyczne,
- pudełko chusteczek higienicznych do nosa,
- chusteczki nawilżane.
Czekamy na Państwa uśmiechnięte pociechy – do zobaczenia 😉
Adaptacja po raz drugi
Drodzy Rodzice i Opiekunowie,
znaleźliśmy się w wyjątkowej sytuacji – naszych podopiecznych czeka ponowna adaptacja do życia przedszkolnego z uwagi na długą przerwę w uczęszczaniu do przedszkola z przyczyn wszystkim znanych.
W trosce o ułatwienie im tego kroku, przypominamy kilka ważnych wskazówek:
Rodzicu, aby zapewnić dziecku udany start:
– rozmawiaj z dzieckiem o przedszkolu;
– opowiadaj, co będzie tam robiło, zapewnij, że pozna nowych kolegów i koleżanki, że dużo się nauczy;
– rozbudź ciekawość, wręcz sprowokuj radosne oczekiwanie na pobyt dziecka;
– akceptuj dziecko i wspieraj j, staraj się zrozumieć jego stres;
– mów pozytywnie o przedszkolu buduj zaufanie do nauczycieli przedszkola;
– unikaj zachowań utrudniających adaptację, nie użalaj się nad dzieckiem.
Oswajaj dziecko z przedszkolem:
– zachęcaj dziecko do włączania się do wspólnej zabawy z przedszkolakami;
– baw się z dzieckiem w przedszkole;
– czytaj książki o tematyce przedszkolnej, rozmawiaj o ilustracjach.
Pomagaj dziecku w osiąganiu samodzielności:
– przyzwyczajaj do samodzielnego załatwiania potrzeb fizjologicznych, mycia rąk i buzi, ubierania i rozbierania się, korzystania z chusteczek higienicznych;
– ucz zdejmowania i zakładania ubrań;
– dobieraj garderobę, która łatwo się zdejmuje (spodenki z gumką, luźne bluzy wciągane przez głowę, pantofle na rzepy lub zamek);
– wdrażaj dziecko do utrzymywania w ładzie i porządku garderoby;
– motywuj dziecko do samodzielności, stosuj pochwały, np.; „Złożyłeś zabawki sam, jak prawdziwy przedszkolak”;
– zachęcaj do odkładania zabawek w wyznaczone miejsce;
– organizuj dziecku zabawy ruchowe np. bieganie, chodzenie po schodach, wspinanie się;
– stwarzaj okazje sprzyjające rozwojowi mowy;
– wdrażaj dziecko do przestrzegania umów i zasad.
PIOSENKI I WIERSZE
2024- 2025
Piosenka na październik:
SZANOWNI PAŃSTWO.
NAUCZYCIELE WYCHOWAWCY GRUPY:
nauczyciel mianowany p. mgr Monika Drajem
nauczyciel dyplomowany p. mgr Magdalena Jama
Poniższy adres e-mail
motylki@sp2pila.pl
służy wyłącznie:
a. do szybkiego kontaktu w sprawach grupowych;
b. jako tablica ogłoszeń on-line, co oznacza, że pojawią się tu grupowe informacje o wydarzeniach i sposobie współpracy z rodzicami przy realizacji np. uroczystości przedszkolnych czy innych ważnych wydarzeń w grupie oraz wypełniania zadań przez trójkę grupową.
c. do umówienia się z nauczycielem na indywidualną rozmowę, jeżeli taka będzie potrzeba lub wskazanie.
d. do zgłaszania dłuższych nieobecności dzieci.
NIE NALEŻY :
a. pytać o dziecko i oczekiwać, że uzyskają Państwo odpowiedź. Niestety informacje o dziecku to dane wrażliwe, stąd absolutnie nie uzyskacie Państwo ich tą drogą;
b. zgłaszać nieobecności dzieci w danym dniu lub jednodniowych, bo tą czynność wykonujemy dzwoniąc pod numer 67 210 52 09 – do intendenta;
c. upoważniać innych osób do odbioru dziecka, bo w tym celu należy złożyć pisemną informację w formie papierowej.